Články‎ > ‎

Výlet 3.A - Malá Skála

přidáno: 22. 6. 2013 6:04, autor: Vašíčková Martina   [ aktualizováno 22. 6. 2013 6:05 ]

Ve čtvrtek 13.6. ráno jsme spolu s p. uč. Krislem a p. uč. Vašíčkovou vyrazili na Malou Skálu. Cesta byla dlouhá, ale všichni jsme, i přes několik přestupů, dorazili v pořádku na místo. V penzionu NeCo jsme si jen odložili batohy, naobědvali se a vyrazili na celoodpolední túru po okolí.

První z míst, která jsme navštívili, byl Vranov (Pantheon). Pantheon je skalní hrad nad řekou Jizerou. Rozdělení na dvě skupinky jsme prošli celý hrad a přečetli si spoustu zajímavostí. Ti odvážnější vylezli i na Věž u Kříže. Díky krásnému počasí byl krásný výhled. Po tomto vyhlídkovém okruhu jsme si dali malou pauzu a vyrazili dál. Po dlouhé cestě do kopce jsme dorazili na Frýdštejn. Je to druhý ze tří zřícenin hradů blízko Malé Skály a natáčela se tam známá pohádka 'O princezně Jasněnce a létajícím ševci'. Unavení zůstali pod věží, zatímco my ostatní vylézali na patnáctinetrovou věž, postavenou na malém skalisku. Po společné fotce jsme zamířili na rozhlednu Kopanina. I z té byl pěkný výhled do okolí. A pak už jen z kopce dolů zpět k penzionu. Po večeři a krátké hře jsme se přesunuli na pokoje, někdo si vybalil věci, jiný ne. Před večerkou (a i po ní) jsme si povídali (a nejenom to).

Druhý den ráno jsme si po snídani (a že ty nutelly zmizeli hodně rychle :D) jsme si zabalili a vyrazili na zříceninu hradu Zbiroh. Po opravdu prudkém kopci nás čekal pohled na pár kamenů. Zřícenina však byla až nad nimi, kam už někteří nechtěli jít. Poté jsme ještě navštívili Suché skály. Po únavné cestě zpět do Malé Skály jsme si vzali věci, naobědvali se na Boučkově statku a šli směrem k vlakové stanici. Tam nám zbylo ještě trochu času, tak jsem se pokusili vytvořit popis nějakého místa, které jsme navštívili. A takhle to například dopadlo:

Příkop (na odpadky), Pantheon

Nejvíce z celého hradu nás zaujal hluboký hradní příkop, do kterého se ve středověku házely odpadky. Dozvěděli jsme se, že obyvatelé hradu si nejvíce pochutnávali na divé zvěři. Mezi kostmi se, kromě jiného, našli i kamenné koule a železné kusy šavlí, které byly později převezeny do muzea, odkud byly nejspíše odcizeny jednou nejmenovanou rasovou skupinou. P. uč. Tomáš Krisl posléze zkonstatoval, že kdyby měl takový koš doma, nemusel do ho neustále vynášet.

(M. Poláková, P. Pecháčková, M. Dao)

Po sepsání takovýchto geniálních popisů a příběhů jsme nasedli do vlaku a vyrazili zpět domů. Nikdo se neztratil, snad i díky tomu, že nikdo nenechal Kubu jít vpředu J