Články‎ > ‎

Vodácký kurz 2018

přidáno: 25. 9. 2018 3:56, autor: Dagmar Flídrová
Jako každoročně i letos se třetí ročník a septima zúčastnili vodáckého kurzu na Vltavě. Nadšení a nabalení jsme se ve středu ráno nalodili do autobusu pana Šilara a vydali se za dobrodružstvím. Cestou nás přepadl lehký deštík, ale jelikož jsme plánovali nastoupit do lodí až další den, zatím jsme se tím moc netrápili. Navštívili jsme zámek Červená Lhota a stavili se na obědě. Odpoledne jsme již dorazili do Rožmberka, kde jsme se ubytovali a vyšlápli si omrknout zdejší hrad. Následoval rozchod, při kterém jsme se buď vydali někam na večeři či za zábavou.

Čtvrtek nás zastihl chladným počasím. Oblékli jsme se do lodí a jen doufali, že se nepřevrhneme hned na začátku. Než jsme však nastoupili, museli jsme přerozdělit posádky, jelikož nás byl lichý počet a nikomu z nás se do lodi pro tři moc nechtělo. Když se pak losováním určila právě ona trojice vyvolených, mohli jsme vyrazit. Pochopitelně se dvě loďky "cvakly" hned v první zatáčce a tak jsme si mohli zkusit vylévání vody z lodi v praxi již několik minut po té, co nám to bylo na břehu vysvětleno.

Po dvou hodinách jsme zastavili na jídlo a převlečení a poté se plavili dál do Českého Krumlova, kde jsme se ubytovali. Prošli jsme si město a zastavili jsme se u jezů, které nás čekaly následující den... vypadaly děsivě a taky měly proč.

Jak už jsem zmínila, v pátek nás čekaly jezy. Celkem byly čtyři. Učitelé nám doporučili obléci se co nejméně, jelikož i kdyby jsme se na jezech nepřevrátili, určitě budeme pocákaní. Ráno ovšem stále panovalo chladnější klima, a to i přes sem-tam vykukující sluníčko, a tak se spousta z nás stejně raději přioblékla.

O hodinu později byly jezy za námi a my se s jektajícími zuby běželi převléct. Konečně se trochu oteplilo a zbytek cesty už proběhl bez nějakého většího koupání. V kempu Zlatá koruna jsme vytáhli lodě na břeh už za plného a hřejivého slunečního svitu a chvátali si každý sehnat něco k jídlu na posilnění před dlouhou cestou domů.