Články‎ > ‎

Třeťáci ve Vídni

přidáno: 24. 10. 2018 23:37, autor: Petr Mareš
     Díky dlouholeté známosti a spolupráci s vídeňským studentským spolkem Edda mají studenti našeho gymnázia jedinečnou možnost trávit každoročně několik dní v hlavním městě Rakouska. Tentokrát vyrazil poznávat Vídeň 3. ročník. O svoje zážitky se podělila Karolína Chrobáková:

Letos jsme si jako třídní akci vybrali čtyřdenní pobyt ve Vídni. V úterý ráno jsme se sešli na vlakovém nádraží a vydali se na cestu vlakem do stanice Vídeň Meidling, kde na nás už čekala auta, která nám odvezla věci do našeho “ubytování” a my se společně přesunuli za nimi. Každý měl strach, kam to vlastně jdeme a kde to budeme spát. Přijeli jsme ale do zařízené místnosti, která byla sice pod zemí, ale rozdělena na část, kde se spalo a trávila většinu času, kuchyň se sprchovým koutem a záchody. Spalo se nám tam dobře a všechny večery jsme si tam moc užili.

Po příjezdu jsme se šli podívat do města a navštívili Technické muzeum, kde jsme si mohli spoustu věcí vyzkoušet. Někteří zjistili, jak silný mají hlas, jiní si zase vyzkoušeli jízdu na invalidním vozíku. Poté jsme se vrátili zpátky, udělali si večeři a pomalu se chystali ulehnout do našich spacáků. Věděli jsme, že dny tady budou náročné, a tak jsme se chtěli pořádně vyspat. To se taky povedlo a po tom, co pan učitel zamáčkl budík, jsme vstávali až v 8:30. Druhý den jsme se šli podívat do galerie Albertina na výstavu obrazů Claude Moneta, Picassa a dalších. Pak jsme se vydali směr zámek Schönbrunn, kde jsme strávili čas procházkou po zámeckém parku a návštěvou ZOO, ve které jsme mohli vidět třeba pandy, lvy a spoustu dalších zvířat. Večer jsem strávili s rakouskými kamarády, kteří nám předvedli ukázku šermu a každý z nás si pak mohl pár základních seků vyzkoušet. Ve čtvrtek jsme šli do centra Vídně, do Přírodovědného muzea, které se nachází na Náměstí Marie Terezie. Dále jsme navštívili rakouský parlament a poté jsme dostali rozchod na Mariahilferstrasse. Únava byla znát a byli jsme rádi, že jsme se dostali domů. A jelikož tři lidé oslavili své 18. narozeniny ve Vídni, tak jsme jim všichni zazpívali a společně popřáli. Náš poslední večer jsem si tak skvěle užili. V pátek jsme se rozhodli pro Prater, což je zábavní park známý především svým obrovským ruským kolem. Skoro všichni jsme zkusili horskou dráhu. Z Prateru jsme jeli ke břehu Dunaje, udělali pár společných fotek, a tím ukončili náš pobyt ve Vídni. Po druhé hodině jsme opustili ubytování a šli na vlak. Unaveni, ale šťastní jsme v pořádku dojeli domů.

Výlet jsme si všichni moc užili. Bylo super na chvíli opustit školu a strávit pár dní společně jako třída. Už teď myslíme na to, že bychom chtěli příští rok jet znovu.