Články‎ > ‎

Sázava 2017 (vodácký kurz 3. ročníku)

přidáno: 28. 8. 2017 1:55, autor: Dagmar Flídrová
Šestého června jsem s krosnami na zádech a plní nadšení vyrazili na třídenní vodák. Hned na začátku výletu na nás čekalo překvapení. Vlak měl zpoždění, čemuž bychom se normálně nedivili, ale když přijel autobus kvůli výluce na trati, to už jsme překvapení byli. S nákladem na našich zádech jsme se nasoukali do autobusu a tu a tam jsme někoho nechtíc zasáhli karimatkou připevněnou na naši krosnu. Nakonec jsme v Rudolticích nastoupili do vlaku a už jakž takž pohodlně jeli až do
Benešova.

Tam jsme na nádraží nechali věci a šli jsme se podívat na zámek Konopiště. Už tam nás zastihl déšť, ale doufali jsme, že pršet brzy přestane. A taky přestalo. Vlakem jsme dojeli do Týnce nad Sázavou a před sebou jsme měli ještě tříkilometrovou cestu do Zbořeného Kostelce, kde jsme nocovali. A tady to přišlo. Počasí nám v ten den úplně nepřálo. Ještě, že ta bouřka byla dostatečně hlasitá, aby nebyla tak moc slyšet naše sprostá slova, která jsme úplně celí promočení říkali. Do našeho provizorního domova jsme došli nejen s mokrými věcmi na sobě, ale i v krosnách. Všechno jsme dali vysušit a pak už jsme si jen povídali, hráli volejbal a šli spát.

Druhý den bylo počasí značně lepší. Jeli jsme vlakem zpět do Týnce, půjčili si lodě a vybavení a den strávili na řece Sázavě. Většinou jsme jeli po úplně klidné vodě a tak nás to dost rychle zmohlo. Cestou jsme zastavili na oběd a pak už jen jeli zase zpět. Před tělocvičnou, ve které jsme spali, jsme udělali oheň a opékali buřty. Zpívali jsme a bavili se až do pozdních hodin večerních. Další den jsme jeli už po značně divočejší vodě. Sjížděli jsme jezy a už nás to bavilo mnohem víc. Za celý vodák se udělalo jenom pět lodí, což bych řekla, že je dobré skóre.

Domů jsme dorazili všichni v pořádku a určitě můžu za celou třídu říct, že jsme si to užili jak jenom jsme mohli. Děkujeme za další krásnou vzpomínku ze středoškolských let a také děkujeme panu Toncrovi, paní Paďourové a paní Stasiowské, že s námi jeli.

Za 3.ročník sepsala Martina G.